Tandartspraktijk Bruining Logo

Onze huisregels

  • Behandeling gebeurt volgens afspraak. Bij uw (eerste) bezoek aan de praktijk dient u uw verzekeringsbewijs en identiteitsbewijs mee te nemen, plus een lijst van de medicijnen die u eventueel gebruikt.
  • Bent u verhinderd? Dan dient u de afspraak minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Als de praktijk gesloten is, kunt u voor de eerstvolgende werkdag per mail afzeggen. Ook bij afzeggingen per mail geldt de regel dat u minimaal 24 uur van tevoren moet afzeggen.
  • Niet nagekomen afspraken worden in rekening gebracht.
  • Bent u een derde keer een afspraak niet nagekomen zonder deze af te zeggen, dan gaan wij ervan uit dat u geen belangstelling heeft voor onze praktijk. Wij schrijven u dan uit als patiënt.
  • Bij de halfjaarlijks controle voeren wij doorgaans geen behandelingen uit, tenzij wij dit van tevoren met u hebben afgesproken. Soms hebben wij tijd om een kleine behandeling direct uit te voeren (bijvoorbeeld een minimale hoeveelheid tandsteen verwijderen). Voor alle behandelingen moet een nieuwe afspraak worden gemaakt. Zo kunnen wij iedereen zoveel mogelijk op het afgesproken tijdstip helpen.
  • Heeft u een spoedeisende klacht? Dan helpen wij u indien mogelijk dezelfde dag nog. Het is wel verstandig om ’s ochtends op tijd te bellen (voor 9.00 uur). Als er sprake is van een binnenkomend trauma (val op de tanden), dan kan het zijn dat een bestaande afspraak daarvoor moet wijken.
  • Zijn uw gegevens gewijzigd (bijvoorbeeld uw adres, telefoonnummer, verzekering, gezondheid of medicijngebruik)? Geef dit dan zo spoedig mogelijk aan ons door, in ieder geval vóór de volgende behandeling. Dit kan ook via onze website.
  • In het belang van de patiënt proberen wij altijd het best mogelijke advies en de best mogelijke behandeling te leveren. Van u als patiënt verwachten wij dat u het advies actief navolgt.
  • De relatie tussen tandarts en patiënt is gebaseerd op wederzijds vertrouwen en samenwerking. Wanneer één van beide partijen van mening is dat het vertrouwen niet meer aanwezig is, is het verstandig om de behandelrelatie te beëindigen.
  • Wij stellen het op prijs dat u uw tanden heeft gepoetst en niet vlak voor uw tandartsbezoek rookt.
  • Waar mogelijk sturen wij de rekening rechtstreeks naar de verzekeraar. Als dit niet mogelijk is, krijgt u deze mee of later opgestuurd. U kunt ook per pin bij ons betalen.
  • Soms krijgen wij iets niet van de verzekeraar uitbetaald. Het kan dan zijn dat u later van ons alsnog een (gedeeltelijke) rekening krijgt.
  • Voor vergoedingen uit uw zorgverzekering dient u zelf de polisvoorwaarden te raadplegen. Eventueel kunnen wij u hierbij helpen. Wij stellen voor uitgebreide behandelingen een begroting voor u op.