Tandartspraktijk Bruining Logo

Onze huisregels

  • Behandeling gebeurt volgens afspraak. Bij uw (eerste) bezoek aan de praktijk dient u uw verzekeringsbewijs en identiteitsbewijs mee te nemen, plus een lijst van de medicijnen die u eventueel gebruikt.
  • Bent u verhinderd, ziek of anders?   Kosteloos verplaatsen van de afspraak kan tot 24 uur van tevoren per mail of telefoon.
    Bij afspraken die minder dan 24 uur van tevoren worden afgezegd wordt altijd minimaal €17,50 in rekening gebracht. De bijkomende kosten hangen af van de tijd en de afspraak c.q. behandeling die voor u is gereserveerd en worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar. Conform de landelijke richtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) hanteren wij dan de declaratie code C90 ‘ niet nagekomen afspraak ’ .
  • Bent u een derde keer een afspraak niet nagekomen zonder deze af te zeggen, dan gaan wij ervan uit dat u geen belangstelling heeft voor onze praktijk. Wij schrijven u dan uit als patiënt.
  • Bij de halfjaarlijks controle voeren wij doorgaans geen behandelingen uit, tenzij wij dit van tevoren met u hebben afgesproken. Soms hebben wij tijd om een kleine behandeling direct uit te voeren (bijvoorbeeld een minimale hoeveelheid tandsteen verwijderen). Voor alle behandelingen moet een nieuwe afspraak worden gemaakt. Zo kunnen wij iedereen zoveel mogelijk op het afgesproken tijdstip helpen.
  • Heeft u een spoedeisende klacht? Dan helpen wij u indien mogelijk dezelfde dag nog. Het is wel verstandig om ’s ochtends op tijd te bellen (voor 9.00 uur). Als er sprake is van een binnenkomend trauma (val op de tanden), dan kan het zijn dat een bestaande afspraak daarvoor moet wijken.
  • Zijn uw gegevens gewijzigd (bijvoorbeeld uw adres, telefoonnummer, verzekering, gezondheid of medicijngebruik)? Geef dit dan zo spoedig mogelijk aan ons door, in ieder geval vóór de volgende behandeling. Dit kan ook via onze website.
  • In het belang van de patiënt proberen wij altijd het best mogelijke advies en de best mogelijke behandeling te leveren. Van u als patiënt verwachten wij dat u het advies actief navolgt.
  • De relatie tussen tandarts en patiënt is gebaseerd op wederzijds vertrouwen en samenwerking. Wanneer één van beide partijen van mening is dat het vertrouwen niet meer aanwezig is, is het verstandig om de behandelrelatie te beëindigen.
  • Wij stellen het op prijs dat u uw tanden heeft gepoetst en niet vlak voor uw tandartsbezoek rookt.
  • Waar mogelijk sturen wij de rekening rechtstreeks naar de verzekeraar. Als dit niet mogelijk is, krijgt u deze mee of later opgestuurd. U kunt ook per pin bij ons betalen.
  • Soms krijgen wij iets niet van de verzekeraar uitbetaald. Het kan dan zijn dat u later van ons alsnog een (gedeeltelijke) rekening krijgt. Tandartspraktijk Bruining heeft uitsluitend met Menzis een contract voor prothetiek.
  • Wij stellen voor uitgebreide behandelingen een begroting voor u op. Voor vergoedingen uit uw zorgverzekering dient u zelf de polisvoorwaarden te raadplegen.